Agrives Katsu Özellikleri, Fiyatı, Teknik Bilgiler

Agrives Katsu Ves.20

Agrives Katsu Genel Tanıtım

Patpatlarla ilgili yazımızda, çiftçilerin ihtiyaçlarının doğurduğu bu ürünün çiftçiler için bir çok avantajı olsa da güvenlik konusunda ciddi sıkıntıları olduğunu da hatırlatmıştık. Agrives bu gerçekten yola çıkarak geliştirdiği Katsu ile hem güvenlik hem de konfor ve özellik anlamında çiftçileri memnun edecek bir araç ortaya çıkarmış. Katsu Japonca’ da

zafer manasına geliyor. Açıkçası sürekli yerli araç, Türk mühendisliği vurgusu yapılan bir araçta Türkçe isim görmek daha çok hoşumuza giderdi. Agrives markasının arkasında ise Eskenazi ailesinin sahip olduğu Fişek grup yer alıyor. Yüksek iq seviyesiyle-akıl hastalıkları arasındaki ilişkinin test edildiği deneylerde, yüksek iq seviyesi ile meşhur Eskenazi yahudilerinin deney grubu olarak kullanıldığını da bir genel kültür bilgisi olarak aktarıp Katsu’yu tanıtmaya devam edelim :) Araç senede 15000 adet olduğu tahmin edilen patpat pazarından 3000 adetlik bir pay almayı hedefliyor. Aracın patpatlardan bir çok artısı olsa da en büyük artısı şüphesiz plakalı yani trafiğe çıkabilir olması.

Agrives Katsu

Agrives Katsu Teknik Özellikler 

Fuarda görüştüğümüz bir yetkili aracın tamamen Agrives ve Japon Mitsubishi dizaynı olduğunu iddia etti. Ama aracın aşağıda resmini paylaştığımız Durso Futura’ nın üzerinde ufak değişikliklerle yerlileştirilmiş hali olduğu apaçık ortada. Mitsubishi ismi ile müşteriye güven sağlamaya çalışmaları satışa yönelik kendilerine göre mantıklı bir strateji ama Mitsubishi mühendislerinin Japonya’dan gelip Dursoyu taklit edip gittikleri ancak kötü bir şaka olabilir :) Mitsubishi’nin motoru kullanılıyor diye araç komple Mitsubishi destekli geliştirildi noktasına getirmek ticari etiğe uymuyor. Ayrıca çeşitli basın mecralarında yer alan %100 yerli, dünyada emsali yok türünden haberler de malesef gerçeği yansıtmıyor.

Agrives Katsu’nun teknik özelliklerine dönersek, şase altyapısı, belden oynar beşik hareketi, PTO’lu ara şanzımanı gibi bir çok özelliğini direkt olarak Durso Futura’ dan ödünç almış. Mitsubishi L3 serisi 1lt’lik, atmosferik, su soğutmalı, 3 silindirli dizel motor 20,4 hp güç üretiyor. Ana şanzıman olarak 5 ileri Toyota Hilux şanzımanı tercih edilirken ara şanzıman ise Durso Futura baz alınarak çift hızlı, PTO çıkışlı, 4 çeker ve 2 çeker olarak tercih edilebilecek şekilde  yapılmış. Aracın traktörlerdeki gibi PTO çıkışlı olması büyük bir artı fakat hidrolik çıkışı olmaması da aynı oranda büyük bir eksi. Bu iki özelliğe de fındık bahçelerinden çok, çiftlik vb. yerlerde ekipman kullanımında ihtiyaç duyulabilir.

Patpatların tercih edilme sebeplerinden birisi de, belden kırma yapısı sayesinde fındık tarlalarında kıvrak hareket edebilmesiydi. Katsuyu geliştirenler de bunun farkında olacaklar ki, ürünün önemli özelliklerinden birisinin dar dönüş çapı olduğunu belirtiyorlar. Tabi patpata göre nispeten geniş ön dingil ve klasik direksiyon mantığıyla, belden kırma patpatlar kadar kıvrak olması çok zor, deneyip görmek lazım.

Durso Futura

Durso Futura

Aracın traktörlerde kullanılan tipte tercih edilmiş olan ön göğsü, dijital göstergesi ve kaliteli direksiyon simidi beni patpatla kıyaslamayın diye yapılmış güzel hareketler. Aracın yaklaşık 20lt gibi tahmin ettiğim deposu kasa altında yer alırken, şamandırası sayesinde gösterge panelinde yakıt durumunu izleyebiliyorsunuz. Patpatlarda ise deponun içerisine dal, çubuk vs. sokarak derinlik ölçme yöntemiyle mazot durumunu görebiliyorsunuz :) Yine sağ tarafta görülen el gazı da ekipmanlı kullanımlar için faydalı özelliklerden birisi.

Agrives Katsu Göstergesi

Agrives Katsu Performans

Katsu fabrika tarafından 1200 kg taşıma kapasitesiyle lanse ediliyor. Aracın son hızı ise şanzıman ve diferansiyel dişli oranlarının kısa tutulmasıyla 40 km’de sınırlandırılmış. Resmi olarak traktör sınıfında bir aracın maksimum hızı 40 km olabiliyor. Çiftçilerin çok hoşuna gitmeyecek olsa da güvenlik anlamında bu hız sınırlaması gerçekten gerekli. Katsu’ nun güzel özelliklerinden birisi de 3 yana devrilebilen damper sistemi. Yine yukarıdaki Durso resminde de görebileceğiniz gibi Durso’ dan “ödünç” alınmış teknolojilerden birisi.

Agrives Katsu damperli

 

Agrives Katsu Fiyat

28500 tl olarak lansman fiyatıyla piyasaya çıkan Katsu fiyatlarının ocak 2016’dan sonra 31500tl’lik fiyata çıkacağı söylenmişti. Fakat fiyatın yüksekliğinden ve talebin olmamasından olsa gerek fiyatlar 28500 tl olarak devam ediyor. Bu fiyatlar oldukça yüksek görünse de fayda-maliyet oranını değerlendirip alıp almama konusunda karar verecek olan çiftçilerimiz. Aracın plakalı olması dolayısıyla düşük faizli traktör kredisi çıkması da satış rakamlarını artırabilir.

Agrives Katsu Özellikleri, Fiyatı, Teknik Bilgiler” üzerine 21 yorum

  1. hayrettin aksoy dedi ki:

    Dizayn olarak fonksiyonel dursoya benzeyebilir.fakat durso yu yakından iyi incelemediginiz belli.
    durso da hava sogutmali motor ve titreşimli patpata yakın ses seviyesi.
    regata bizim tofaş tarzı 5 ileri sanzimani kullanilmis tı. Arazi sanzimani ise cok sıkıntılı ve surekli 4 x4 te gidiyor du.
    p.t.o ise saat yönüne dönmesi gerekirken tersine donuyordu .ayni arazi sanzimani kullanilmistir diyorsunuzda bu milletin aklını bulandirmaya gerekyok .daha saymakla bitmeyen özellik farklari var.dunyada baktığınızda butun traktor ler birbirinin aynisidir arkada buyuk tekerlek.onde kucuk tekerlek.sadece dizayn ve kaporta kisimlarinda tasarim değişiklikleri vardir .a.marka traktor le b. Marka traktoru yanyana çekin 5 farktan baska soyleyemezler.durso ile katsu arasinda size 100 fark sayabiliriz.lutfen milli bir projeye elestiri yaparken insafli izani ihmal etmeyin

    • bunyaminekmen dedi ki:

      Hayrettin bey merhaba;

      Öncelikle Oto Hafiye sitesinde yer alan yorum ve haberler tamamen bilgi paylaşımı maksatlıdır, farklı bir gayemiz yoktur. Araştırdığım kadarıyla daha önce Ordu’ da Durso Futura’ ların satışını yapmışsınız, şimdi Agrives ekibindesiniz diye tahmin ediyorum, yorum yazıp bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.

      Sadece tarımla ilgilenen bir çiftçi iki traktör arasındaki benzerlikleri ya da farkları çok iyi analiz edemeyebilir. Ama üretimin içinden gelen bir makina mühendisi ve otomotiv tasarımı/paketlemesi konusunda uzmanlığı olan birisi olarak, takdir edersiniz ki iki aracın mukayesesini bir çiftçiden çok daha ayrıntılı şekilde yapabilirim. Durso’yu da Katsu’yu da görsel anlamda iyi şekilde inceledim. Bu işlerle az çok ilgisi olan birisi, şase’nin, belden beşik sisteminin, ara şanzıman, motor vb. güç aksamının paketlenmesi/yerleştirilmesinin Durso’dan alındığını rahatlıkla anlar. Teknik çizimler incelendiğinde uzunluklar bile en fazla 1-2 cm kadar farkediyor. Kaldı ki Amerika’yı yeniden keşfetmenin mantığı yok, bir aracın baz alınması gayet normal ve anlaşılabilir bir durum. En büyük fabrikalar bile rakip modellerin iyi yönlerini alıp, üretmek için benchmarking faaliyetleri yapıyorlar. Evet Durso’yu baz aldık ama çok daha iyi bir araç ortaya çıkardık denilse söylenecek hiç bir şey yok. Ama yazıda da belirttiğim gibi Mitsubishi ile tasarladık ya da %100 özgün, biz yaptık derseniz, işin içinde olanlar sizi ciddiye almayacaktır.

      “Türk Mühendislerinin Yeni İcadı Çok İşe Yarayacak” başlığıyla haber ajanslarına verilen haberler sizce etik mi? Avrupalı bu tarz araçları 1970/80’li yıllardan beri üretiyor. Sadece Durso değil kısa bir araştırmayla benim gördüğüm Erreppi, Comaca vb bir sürü marka/ürün var. Türkiyede üretilen/geliştirilen dense bir itirazım olmaz ama dünyada hiç böyle bir şey yokmuş da Türkiye’ de ilk defa arge’si yapılmış gibi lanse edilmesini doğru bulmuyorum.

      Durso ile farkları olduğu yukarıda da belirtilmiş. “ara şanzıman ise Durso Futura baz alınarak çift hızlı, PTO çıkışlı, 4 çeker ve 2 çeker olarak tercih edilebilecek şekilde yapılmış.” Ara şanzımanı Durso ile aynı denmemiş, baz alınarak üretilmiş yazılmış. Mantık olarak aynı olduğu söylenmiş. Durso’nun bu gerekleri yerine getiremediğini bilmiyordum. Kimse “yoğurdum ekşi” demediği için zamanında Düzce ve Ordu bayilerinden telefonla bilgi aldığımda 2 çekere geçtiğini söylemişlerdi. Yazıda gerekli değişiklik yapılacaktır. Yalnız videolardan gördüğüm kadarıyla Katsu da şanzıman olarak çok başarılı değil gördüm. Bir videoda 20 sn geri vitese geçirmeye çalıştılar yine de geçmedi. Tabi bunlar ilk üretimlerde olabilecek, aşılabilecek problemlerden diye umuyorum.

      Üretimin içerisinde olan birisi olarak bir şeyler ortaya çıkarmanın zorluğunu çok iyi biliyorum, minareden düşenlerden birisiyim. Bu nedenle Türkiye’ de üretilmiş ürünlerle ilgili olumsuz yorum yapmamayı yeğlerim. Yazıda da eleştiriler ürün bazında değil, firmanın söylemleri üzerinde olmuştur. Tekrardan böylesine güzel bir ürünü ülkemize kazandırdıkları için Fişek grup ailesine teşekkür ediyorum.

  2. Uğur YILMAZ dedi ki:

    Merhaba öncelikle hayırlı olsun.patpatla baz almanız öncelikle yanlış neden derseniz patpat kullananların %90 nın ehliyeti yok.isteseler de alamazlar.Bu makinelerin tek eksikleri yetersiz olan ekipmanları fındık toplama,toprak altı gübreleme bunun gibi ekipmanlar.bir findik üreticisi olarak bu ekipmanları olan bir makine istiyorum.

  3. melih rıfat dedi ki:

    20 beygir aynı özelliklerde Traktör konseptınde Römorklu olarak üretilse daha iyi bir tasarım olurdu.Pata pat konseptinde olması dezavantaj gibi görünüyor. Trafiğe çıkabiliyor olması çok önemli değil.Aksine sigorta vergi vs. den dolayı ters tepki yaratabilir.3-5 bin liraya mal edilebilen iş-gören bir makineye 28.500 tl ile rakip olmak zor gibi görünüyor.Sırtında 1 ton taşımakla arka römorkta 1 ton çekmek aynı değil.Arka tekeri büyük traktör olmalı ve çok fonksiyonlu römorkla satılmalıydı.Başka ekipmanlarla desteklense firma açısından daha büyük pazar ve ciro elde edilebilirdi. Çiftçinin de daha çok işine gelirdi.Zira küçük arazisi olan çiftçilere uygun traktör ve ekipman yok.

    • Selim dedi ki:

      Tabi, çiftçiye karayolları mevzuatını ömür boyu çiğneme ayrıcalığı tanınmış, neden insan gibi, sorumlu vatandaş gibi ulaşımını sağlasın, işini görsün değil mi? Polisin “kalemi” zaten yasaya saygılı gariban vatandaştan başkasına kalkmıyor. Çiftçi hepimizden daha akıllı olduğu için harcayacak 28500 lirası olmamasının sorumlusunun polise “patpatlara ceza yazmayın” talimatı veren hükümet olduğunu da bilmiyor, bilse de umursamıyor. Birlikte geçinip gidiyorsunuz. Ne güzel memleket yahu!

  4. necdet dedi ki:

    bu fıyata bizim işimiz olmaz çünkü zirai araç olarak işimizi biz bununla göremeyiz ancak firma yetkilileri bu işi sırf maddiyat olarak çiftçiyi düşünmemiş gibime geliyor.

  5. hicabi coşkuner dedi ki:

    bu araçlar patpat ların yerini doldurması hiçmi hiç mümkün değil o bir kamyonet adeta ,patpatı daha iyi hale getirip fiyatı yükseltmeden ,mesela önleri bağlama işini daha iyi hale getirile bilir .

  6. mahmut dedi ki:

    atv mi utv mi traktör mü patpat mı ben bir anlam veremedim bu araca.Ucundan köşesinden hepsine benzemiş.Büyük arazisi olan çiftçi traktör alır.Gezmek isteyen atv utv alır.Patpat alacak adam da gidip 30.000TL buna vermez veremez zaten.20 hp lik lombardin motorla ufak fonksiyonel römorka sahip mini bir traktör yapılabilir.Römorku çıkartırsın UTV olur. Römorku takarsın ufak pulluk takarsın tarlaya gidersin. Patpata binen adam için de uygun fiyatlı olur. Ben bir makine mühendisi olarak böyle bir araç tasarımı yapacağım, kafamda hep bu var. Köylüye çiftçiye satıyorsan ucuz olmalı bu araçlar. Yap 15.000 TL bak bakalım ne oluyor. Peynir ekmek gibi satılır. Kısacası bu katsu et mi balık mı ben anlamadım. Böyle ara model olmaz.

  7. Turan jobile dedi ki:

    Saçmalık capa yapamiyo gücü hızı ve yuku patpatinkinden çok az ben paptpata 2 ton yukluyorum ve 75 hızla gidiyorum ayrıca 12 . 500 yliraya a aldım patpat i buna 30 bin lira neye vereyim patpat 90 km ye 20 lira yyakıyo bu ise 40 50 lira 4 çekere attinmi 60 lirayı da buluyor akıllı olun almayın vallahi zarar kulleyen ben soyleyem gerisi size kalmış

  8. Selim İĞCİ dedi ki:

    Sayın yetkili bayii ve üretici firma yetkilileri bu fiyat çok pahalı siz değerli çiftçilerin bütçesinin peşindesiniz. Bu tür ürünler çiftçiye çok pahalı fiyatlar en azından 10 bin ila 15 bin lira olması gerekir. Bak ozaman Türkiye deki bütün çiftciler de alırlar. Trabzon dan saygılar.

  9. Muharrem savaş dedi ki:

    Bunlar çıldımış çitciler boyle nasıl kalkıcak onu diyen yok bence eşeyi tercih ederim biraz fiyatta olur fiyata gidinde herkez alsın sanatınıza diyeceyim yokda birazda fiyatları ayarlayın teşekürler

  10. Dasqin Memmedov dedi ki:

    Merheba bu urun guzel ozelliklere szhipdir.ama fiyat cok yuksektir..patpatlar 10 12 bin tl olurken katsu 29 35 bin tl olur..benimde bu urune cok ihtiyacim var kendim cifciyem ama nahcivanli olduqum ucun bu urunden faydalana bilmirem.

  11. Hızır ARICI dedi ki:

    Fazladan şanzımana gerek yok iki diferansiyel bir kutuda regüleli 4X4 Yavaş ve 4X2 Hızlı düzenek hala kafaya yatmıyor bunları bu iki diferansiyel yapıyor aynen ulu ortada çok ayıp dedenizde varda bizdemi yok

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s